Informacje o zawodzie technik organizacji reklamy

Zawód technik organizacji reklamy jest zawodem szerokoprofilowym, wymagającym łączenia w sobie, między innymi, wiedzy ekonomicznej, plastycznej, psychologicznej i lingwistycznej.

Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część, dlatego ważnym celem procesu kształcenia w tym zawodzie, jest wyposażenie absolwenta w taki zakres wiedzy i umiejętności o charakterze ekonomicznym, który pozwoli na komunikowanie się i kształtowanie konsumpcji w skali makro- i mikroekonomicznej.

Do typowych zadań i czynności wykonywanych przez technika organizacji reklamy należą:

  • Pozyskiwanie klientów do współpracy z agencjami reklamowymi i mediami
  • Definiowanie szczegółowego celu reklamy przedsiębiorstwa (klienta agencji reklamowej)
  • Dobieranie metody prowadzenia badań rynkowych i reklamowych oraz weryfikowanie i interpretowanie wyników tych badań
  • Dobieranie środków i nośników reklamy w zależności od celu (funkcji) reklamy oraz branży towarowej
  • Stosowanie różnorodnych technik reklamowych
  • Sprzętu i materiałów wykorzystywanych w reklamie
  • Organizacja działań promocyjnych przedsiębiorstwa
  • Organizacja działalności wystawienniczej

Technik organizacji reklamy powinien docierać do odbiorców różnymi środkami reklamy, skutecznie oddziaływać na ich pozytywne postawy, emocje, przekonania. Dlatego w procesie dydaktycznym kładziemy nacisk na kształtowanie takich cech i postaw jak: komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej.

Szeroki zakres zadań zawodowych oraz zatrudnienie na różnych stanowiskach, wymagają od absolwenta specyficznych umiejętności plastycznych, poczucia estetyki i wyobraźni przestrzennej. Zdobycie tych umiejętności w cyklu kształcenia pozwala nie tylko na ocenę walorów estetycznych i testowanie projektów, ale i na samodzielne tworzenie wizualnych środków reklamy.

Absolwent tego kierunku może być zatrudniony w miejscach pracy takich, jak:

  • Pełnoprofilowe i specjalistyczne agencje reklamowe
  • Działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych
  • Biura ogłoszeń środków masowego przekazu
  • Działy promocji środków masowego przekazu
  • Agencje scenariuszowe i studia graficzne
  • Studia produkcyjne
  • Agencje do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations)